12523993_1165570100129266_5531859664836682201_n.jpg DSC_7564.jpg 13315706_1196808397026286_7129195606881173074_n.jpg 14359227_1577808948903273_188648466756026683_n.jpg

Podsumowanie roku 2016: Technika, multimedia i oprawa eventów...

Wydarzenie roku
Uwaga polskiej branży eventowej w tym roku na pewno skierowana była na Wrocław i wydarzenia organizowane w ramach obchodów Europejskiej Stolicy Kultury 2016. Biuro Festiwalowe Impart 2016 zadbało o to, aby przez cały rok Wrocław żył i był Stolicą Kultury nie tylko z nazwy. Kulminacyjnym wydarzeniem w ramach ESK 2016 było multiwidowisko Flow – Wrocław w czterech aktach. Wrocławskie Flow było skrupulatnie przemyślanym, wielowymiarowym, pokazem oddziaływującym na zmysły blisko 50-tys. widowni, którego nietypową scenografię stanowiła blisko 200-m panorama Ostrowa Tumskiego. W przestrzeni miejskiej, pomiędzy Wyspą Piaskową a Mostem Pokoju we Wrocławiu, rozbrzmiała muzyczno-multimedialna opowieść o historii miasta Wrocław. Specjalnie przygotowany mapping 3D, zrealizowany m.in. na dwóch wieżach katedralnych i Kościele św. Krzyża, oraz świetlne show towarzyszyły trzystuosobowej orkiestrze wykonywującej niezwykły utwór „Kantata Flow” stworzony przez czterech międzynarodowej sławy kompozytorów. Flow to przykład symbiozy i harmonii łączącej najnowsze technologie, niezbędne do realizacji mappingu z piękną muzyką, zabytkową architekturą i żywiołem natury, dzięki której bez trudu blisko 50 tys. osób przez godzinę w skupieniu podziwiało pokaz.
W kategorii wydarzeń B2B, na wyróżnienie zasługuje Gala Panattoni Europe 2016 i agencja Anix. Wydarzenie pokazało ogromne spektrum możliwości, jakie dają nam najnowsze technologie multimedialne. Gala Panattoni na warszawskim Służewcu to event zrealizowany w nowatorskiej, pięciowymiarowej, multimedialnej konwencji video mappingu. Surowe wnętrza Toru Wyścigów Konnych Służewiec, dzięki najnowszym technologiom i niepowtarzalnej kreacji, posłużyły do stworzenia bezprecedensowego video mappingu 3D. Dzięki pełnej integracji obrazu z dźwiękiem goście zostali przeniesieni do niezwykłych wnętrz hal magazynowych pełnych pracujących trybów i budujących się rusztowań.

Rozczarowanie
Jednym z rozczarowań minionego roku jest realizacja 29. gali wręczenia Europejskich Nagród Filmowych. Ogrom prac, jaki został wykonany przed samym eventem oraz czas i zaangażowanie międzynarodowych ekspertów sprawiły, że oczekiwania względem organizacji i przebiegu festiwalu były ogromne. Prosta w formie, nieodwracająca uwagi od najważniejszych gwiazd wieczoru, idealnie oddająca charakter wydarzenia scenografia była najmocniejszym elementem oprawy gali. Niemniej jednak sama realizacja eventu od strony multimediów i oświetlenia pozostawiała wiele do życzenia. Możliwości techniczne najwyższej klasy sprzętu zgromadzonego we Wrocławiu nie zostały w pełni wykorzystane, co w konsekwencji spowodowało, że projekt koncepcji wizualnej i sam event nie wyróżnił się spośród licznych realizacji.

Trend
Widocznym trendem minionego roku było poszukiwanie zarówno przez agencje eventowe, jak i klientów końcowych nowatorskich rozwiązań technologicznych pozwalających na integrację uczestników eventu z otaczającą ich przestrzenią oraz zmiana postrzegania przestrzeni eventowej i jej wykorzystania w kontekście scenografii. Coraz śmielej projektowane scenografie stają się dynamicznie zmieniającymi się elementem scenariusza eventu.
Drugim trendem, mniej widocznym bezpośrednio z punktu widzenia uczestników eventów jest rozbudowa zaplecza technologicznego firm branży event engeenering. Najnowsze, dostępne na rynku media servery pozwalają obecnie na realizację najśmielszych projektów o dużym stopniu trudności. Trend ten jest odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku eventowego wykorzystującego coraz częściej niestandardowe rozwiązania technologiczne.

Mój biznes
Rok 2016 to dla VES okres licznych inwestycji technologicznych i zmian personalnych. W minionym roku wzmocniliśmy swoje zaplecze multimedialno-oświetleniowe o nowe media servery mrki d3 technologies, LEDowe urządzenia oświetleniowe marki Prolights oraz ponad 100 mkw. diody o rozdzielczości 2 mm. Rok 2016 dla VES to również okres zmian w strukturach spółki. Po zmianach w zarządzie dyrektorem zarządzającym VES została Iwona Czarnata, która z całą Grupą związana jest blisko 10 lat. Nad technologiczną stroną spółki czuwają niezmiennie specjaliści związani z techniką eventową od lat: Piotr Wieczerzyński, Łukasz „Melina” Meliński oraz Łukasz „Bandżi” Błażewicz.